Descripció dels Perfils Professionals

Equip de Professionals

Jordi Gonzàlez

Director general
(Manresa, 1975). Diplomat en Magisteri Educació Especial. Màster en Teràpies Manipulatives. Instructor i formador del mètode Pilates. Màster en Direcció i Administració d’Empresa. Postgrau en Musicoteràpia. Postgrau en Teràpia Assistida amb Animals. Màster en Direcció de Serveis d’atenció a persones amb discapacitat. Postgrau en PNL. Des de 1997 treballa a l’Associació Esclat. Actualment, és director de la Residència i Centre de dia Esclat Marina, i director general adjunt de l’Associació Esclat, càrrec que ocupa des de setembre de 2017.

Mireia Álvarez

Directora de la Residència i Centre de dia Esclat Marina

(Barcelona, 1976). Llicenciada en Psicopedagogia. Des del 2011 exerceix com a auxiliar educatiu a la Residència Esclat Marina assumint la coordinació del servei a partir d’octubre del 2016. Des de febrer del 2020 és la directora de la Residència i Centre de Dia Esclat Marina.

Juan Ranera

Director del Centre Especial de Treball Esclatec
(Barcelona, 1977). Enginyer de Sistemes Electrònics. Màster en Automàtica, Domòtica i Robòtica a la Universitat Ramon Llull (URL). Postgrau en Fabricació Digital pel Fab Academy. Especialitzat en les noves tecnologies per millorar la qualitat de vida de les persones.

Àngels Alda

Directora del Centre Ocupacional Esclat 2 i del Centre de dia Cades
Llicenciada en Pedagogia Terapèutica. Postgrau en Psicopedagogia. Des de 1988 treballa al sector de la discapacitat. Va començar a l’Escola i Centre de rehabilitació NADIS (1990-1991). Cofundadora i tresorera del Centre Ocupacional Sínia per a persones amb Paràlisi Cerebral (1991-2002). Va ser directora de la Residència Maria Feixa, Residència Batllòria i Residència Montigalà (2003-2013) de la Fundació APIP-ACAM. Des del 2013 és directora del Centre Ocupacional Esclat 2 i del Centre de dia Cades de l’Associació Esclat.

Oriol Guim

Director del Centre d’Educació Especial Esclat
(Barcelona, 1978). Diplomat en Educació Especial. Llicenciat en Psicopedagogia. Inicia la relació professional amb el sector com a monitor de lleure i esport,  i com a auxiliar d’educador i educador de centres ocupacionals. Des del 2006 exerceix de mestre-tutor d’aula al Centre d’Educació Especial Esclat. Des del 2012 és el director del Centre.

Marisol Álvarez

Directora de Qualitat
(Zamora, 1965). Tècnica en Gestió de Qualitat i Auditoria interna. Educadora Social. Des de 1990 treballa a l’Associació Esclat i des de setembre de 2013 n’és la directora de Qualitat.

Rafael Delgado

Director Financer

(Badalona, 1962) Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, i Màster en Direcció Comptable i Financera de l’Empresa. 15 anys d’experiència com a responsable d’administració i finances  d’empreses de diferents sectors, i 18 anys com a consultor en gestió econòmica i financera i interim manager en direcció financera de mitjanes empreses. Col·labora amb l’equip d’Esclat Grup Social des d’octubre de 2020.

Gemma Comas

Responsable de Comunicació
(Viladecans, 1982). Llicenciada en Comunicació Audiovisual. Màster en Direcció i Producció de cinema i televisió. Va treballar en l’equip de producció de la productora d’arts escèniques i audiovisuals Alta Realitat fins al 2010. Actualment és la responsable de Comunicació de l’Associació Esclat, on hi treballa des del 2011.

Gemma Blasco

Treballadora Social
(Barcelona, 1962). Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona. És treballadora social de l’Associació Esclat des de l’any 2008.

Jordi Puerta

Responsable de Subvencions

(Barcelona, 1969). Ha treballat en el món administratiu de vendes del 1998 al 2006. Ha estat responsable de Logística i suport de vendes en una empresa del sector de l’alimentació des del 2006 fins al 2018. L’any 2018 entra a formar part del Departament de Subvencions i captació de fons d’Esclat i des de l’any 2021 n’és el responsable.

Mercè Fernàndez

Cap d’Administració i Comptabilitat
(Lugo, 1965). Formació professional branca Administrativa. Des de 1994 treballa a l’Associació Esclat com a Administrativa-Comptable. Des del novembre de 2015 n’és la cap d’Administració i Comptabilitat.

Convenis Laborals

Els convenis laborals als quals s’acullen els professionals de l’Associació Esclat són els següents (inclouen les taules salarials):

• Conveni col·lectiu de treball del sector d’escoles d’educació especial de Catalunya per als anys 2008-2009 (PDF adjunt)
  • Conveni col·lectiu de treball del sector de tallers per a persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya 2013 – 2017 (PDF adjunt)
  • V Conveni col·lectiu de treball de Catalunya de residències i centres de dia per a l’atenció de persones amb discapacitat psíquica severa i profunda, per als anys 2007-2009 (PDF adjunt)