Concert Solidari amb La Pegatina, La Mulata, Siamiss djs i DJ OGT

El dimecres 24 de gener, a les 20 hores, tenim una cita solidària a la Sala Luz de Gas de Barcelona. Vine a gaudir d’un concert únic, amb La Pegatina, La MulataSiamiss djs i DJ OGT, que destinarà la recaptació als projectes futurs d’habitatge d’Esclat per a persones amb discapacitat.

Amb més de 20 països de gira a l’esquena, La Pegatina és, sens dubte, el millor revulsiu emocional que pot haver-hi d’amunt d’un escenari. El seu estil és variat, passant del merengue a la rumba o l’ska amb gran facilitat. La Pegatina, que ja ha editat sis discos, és a punt de començar una nova gira mundial l’any 2018.

La Mulata, grup que empunya el mestissatge llatinocatalà, barreja elements propis de la cultura catalana i llatinoamericana damunt l’escenari. Format per 9 músics d’arreu de Catalunya, que provenen d’estils musicals molt diferents, el grup ens proposa les paraules Sucre i Cafeïna per descriure la seva música dolça i enèrgica.

Les Siamiss djs van començar a fer de discjòqueis l’any 2000, sent residents del Pop Bar de Razzmatazz clubs durant 10 anys. Han actuat a festivals com el FIB (Festival Internacional de Benicàssim) o l’Isladencanta, a més d’haver portat les seves sessions a les sales més importants de casa nostra i el Regne Unit, entre altres.

DJ OGT ofereix una fusió mestissa mundial amb l’electrònica més underground, que dóna com a resultat el que ell mateix anomena com a agrorumba. Les seves sessions han sonat al Clownia Festival i a l’Acampada Jove, entre altres.

L’Associació Esclat, entitat sense afany de lucre que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats similars, i la de les seves famílies, s’acomiada del 40è aniversari, que ha celebrat durant l’any 2017 amb diversitat d’actes culturals i festius, amb aquest concert solidari a la Sala Luz de Gas.

L’entitat destinarà la recaptació del concert al projecte d’habitatge per a persones amb discapacitat. L’objectiu és gestionar una llar-residència per a 10/12 persones, domotitzada, perquè la seva pròpia estructura permeti la relació amb l’entorn i la compatibilitat amb altres serveis d’atenció diürna (Centre d’Atenció Especialitzada Esclat Marina, Centre Ocupacional Esclat 2, Centre Especial de Treball Esclatec i, fins i tot, l’empresa ordinària).

El 24 de gener tens una cita solidària, vine a ballar per la paràlisi cerebral!

*Els menors de 16 anys hauran d’anar acompanyats d’un/a progenitor/a o tutor/a legal per accedir al concert (portar document d’identitat si en tenen).

Compra aquí tus entradas

ticketea

Fires de Nadal · Associació Esclat

FIRA DE CONSUM RESPONSABLE

Per tercer any consecutiu, la plaça de Catalunya de Barcelona es converteix en l’escenari de la Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària, que vol fomentar l’economia social i solidària per Nadal.

La fira, que organitza el comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, és l’espai que, per Nadal, mostra a la ciutadania com el consum responsable, l’economia social i solidària i de proximitat és ja una realitat a Barcelona.

Els dies 22, 23 i 24 de desembre l’Associació Esclat hi tindrà una caseta amb objectes de regal i artesania responsable feta pels nois i noies dels centres d’Esclat. Concretament la nostra caseta serà la número 1.

Com a novetat, aquest any l’espai de visibilització de les activitats serà l’Espai Consciència, on es faran més de quaranta activitats, al matí i a la tarda, fins al 31 de desembre. Nosaltres, el divendres 22 al matí, serem els encarregats d’organitzar una activitat d’eslàlom en cadira de rodes.

FIRA DE NADAL AL MERCAT DEL GUINARDÓ

Divendres 22 de desembre, de 10 a 13 hores, els nois i noies del Centre Ocupacional Esclat 2 muntaran una paradeta de Nadal al Mercat del Guinardó amb productes i artesania nadalenca feta al centre. A més, hi haurà xocolatada. Us hi esperem!

Sopar Solidari Esclat 2017: gràcies per aquesta nit màgica!

El divendres 10 de novembre de 2017 vam celebrar el Sopar Solidari de commemoració del 40è aniversari de l’Associació Esclat al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Una nit plena d’emocions, música i solidaritat on vam gaudir d’una experiència gastronòmica única, amb una explosió de sentits, gràcies al menú que ens van oferir 12 xefs amb estrella Michelin, la majoria d’ells partícips del Calendari Solidari d’Esclat 2017.

Amb el còctel de benvinguda, amenitzat per Siamiss djs al hall del MNAC, vam obrir la nit. Els gairebé 560 assistents van poder gaudir d’algunes creacions dels i les xefs del Sopar Solidari, a més de formatges CADÍ maridats amb melmelades La Fageda, així com coca de forner Triticum amb pernil ibèric Enrique Tomás i cava Mestres.

PARLAMENTS DE BENVINGUDA I PREMI ESCLAT SOLIDARI 2017

Després del còctel, va arribar el torn dels parlaments de benvinguda a la Sala Oval del Museu. El senyor Joan Bertran, president de l’Associació Esclat, va ser l’encarregat d’obrir la nit amb un discurs on va aprofitar per destacar el recorregut d’Esclat fins a arribar al moment actual, així com els grans reptes assolits per l’entitat en aquests anys. Tot seguit va pujar a l’escenari la directora general d’Esclat, la senyora Lola de la Fuente i el secretari d’Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, el senyor Francesc Iglesias. Va cloure els parlaments la senyora Ada Colau, alcaldessa de Barcelona.

L’Alcaldessa va ser l’encarregada de lliurar el Premi Esclat Solidari 2017 al senyor Josep Salvador, Senior Managing Director – Innovation & Corporate Operations de ROCA, en reconeixement al seu suport i compromís envers la tasca d’Esclat durant aquests anys, a més de pel seu centenari.

MÒNICA TERRIBAS I JORDI BASTÉ

La vetllada va comptar amb dos presentadors de luxe, la periodista Mònica Terribas, presentadora de El Matí de Catalunya Ràdio, i el periodista Jordi Basté, presentador de El Món a RAC 1.

XEFS AMB ESTRELLA MICHELIN

En Nandu Jubany, en Carles Abellán, l’Albert Adrià, en Raül Balam, en Paolo Casagrande, en Carles Gaig, en Marc Gascons, en Hideki Matsuhisa, en Paco Pérez, la Fina Puigdevall i en Joan Roca, els i les xefs amb estrella Michelin encarregats de dissenyar els platets i les tapes del Sopar Solidari, van tenir el seu moment de protagonisme a l’inici del Sopar, moment en el qual van pujar a l’escenari de la Sala Oval on van rebre l’aplaudiment de tots els assistents al Sopar. En Martín Berasategui, la Carme Ruscalleda i en Ferran Adrià, xefs col·laboradors del Sopar Solidari, també van ser presents a l’escenari amb un vídeo amb el qual excusaven la seva presència.

Les tapes i els platets del Sopar, innovadores pel que fa al gust i disseny, van ser maridats per vins i caves Mestres, estrets col·laboradors d’Esclat, així com cervesa Inedit, de Damm.

CONCERT DE GOSSOS

Al sopar vam comptar també amb la col·laboració del grup de música Gossos, que van fer una petita actuació musical per acompanyar les postres, on no va faltar la cançó “Corren”.

SORTEIG SOLIDARI

Per acabar la nit, vam tenir un sorteig solidari, amb dos Estoigs Prestige Mestres, gentilesa de Caves Mestres, un penjoll de joieria, dissenyat i gentilesa de Glòria Pardo, una tarja regal de 300 €, gentilesa de El Corte Inglés, i dues entrades per a l’obra l’Elisir d’Amore al Gran Teatre del Liceu, gentilesa del mateix Teatre.

Volem aprofitar per agrair a les moltes persones que han confiat en la nostra entitat i que ens van voler acompanyar en el nostre Sopar Solidari commemoratiu del 40è aniversari, una nit especial que recordarem sempre. Volem agrair també a totes les empreses i persones que van fer possible el Sopar Solidari, així com l’ajuda de totes les persones voluntàries, sense les quals el Sopar no hagués estat el mateix. De tot cor, gràcies!

Manifest Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral 2017

Dret a participar en la comunitat

El dret a la plena i efectiva participació i inclusió de les persones amb discapacitat a la societat és un dels principis que estableix la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, ratificada pel govern espanyol l’any 2007. En el seu article 19 s’hi disposa que els Estats signants reconeixen el dret de totes les persones amb discapacitat a viure en comunitat, amb les mateixes oportunitats i en igualtat de condicions.

L’aprovació de la Convenció deixa clar que les persones amb discapacitat no han de ser objecte de polítiques caritatives o assistencials, sinó que són subjectes de drets humans. A més, reconeix la necessitat de promoure i protegir els drets humans de totes les persones amb discapacitat, siguin quins siguin els suports que requereixen.

El Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral que, com tots els anys, té lloc el primer dimecres d’octubre, el moviment associatiu format per persones amb paràlisi cerebral (més de 120.000 a tot Espanya), familiars, professionals, amics i col·laboradors, demana avenços significatius en qüestions fonamentals recollides per la Convenció:

• El reconeixement efectiu de la diversitat de les persones amb discapacitat, ja que cada persona i cada col·lectiu, com el de la paràlisi cerebral, té les seves necessitats específiques i, per tant, les respostes han de ser adients.
  • La promoció de la disponibilitat i l’ús de les noves tecnologies, incloent-hi les ajudes per a la mobilitat, la comunicació i altres tecnologies de suport adequades a les persones amb paràlisi cerebral.
  • L’accés real a una varietat de serveis d’assistència domiciliària, residencial i altres serveis de suport, que permeti a cada persona amb paràlisi cerebral elegir el seu projecte de vida, el seu lloc de residència i on i amb qui volen viure.
  • Polítiques públiques per intensificar i ampliar els serveis i programes generals d’habilitació i rehabilitació, dotant-los dels recursos apropiats per a garantir la qualitat de l’atenció, individualitzada i especialitzada, a les persones amb altes necessitats de suports.
  • La implementació de mesures que afavoreixin una vida en igualtat d’oportunitats i sense discriminació econòmica per motius de discapacitat. És necessari rebaixar les despeses econòmiques ocasionades per la discapacitat, un cost acreditat per diversos estudis i que, en el col·lectius amb grans necessitats de suport, és particularment elevat.
  • La promoció de discursos sensibilitzadors i d’una major consciència social respecte les persones amb discapacitat i els diferents col·lectius, com el de la paràlisi cerebral, que avui en dia encara segueixen sent poc coneguts per una gran part de la societat.

“Atreveix-te a conèixer-me”, #jomhiatreveixo

“Associació Esclat, 40 anys construint inclusió” a Horta – Guinardó

L’exposició “Associació Esclat, 40 anys construint inclusió” arriba a la Seu del Districte d’Horta – Guinardó, del 18 de setembre al 6 d’octubre de 2017.

Des del seu naixement, gràcies a un grup de pares i mares d’infants amb paràlisi cerebral que volien donar una resposta educativa adaptada a les necessitats dels seus fills, Esclat ha anat creixent, ampliant els seus serveis i atenent cada dia a més persones amb pluridiscapacitat, i a les seves famílies. Amb  l’exposició, que fa un recorregut amb imatges a través de les 4 dècades d’història de l’entitat, es vol commemorar el 40è aniversari i fer un homenatge a la trajectòria de l’Associació fins avui.

No us la perdeu!

DATES

Del dilluns 18 de setembre al divendres 6 d’octubre de 2017

LLOC

Seu del Districte d’Horta – Guinardó

Sopar Solidari Esclat 2017

Ja et pots inscriure al Sopar Solidari de l’Associació Esclat a favor de les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats similars.

XEFS AMB ESTRELLA MICHELIN

En Carles Abellán, l’Albert Adrià, en Raül Balam, en Martin Berasategui, en Carles Gaig, en Marc Gascons, en Hideki Matsuhisa, en Paco Pérez, la Fina Puigdevall, en Joan Roca i la Carme Ruscalleda, coordinats per en Nandu Jubany i el seu equip, elaboraran les tapes i els platets del menú del Sopar Solidari.

DIA · HORA · LLOC
Divendres 10 de novembre a les 20 hores
Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya

Al Sopar Solidari farem l’acte de lliurament del 3r Esclat Solidari a una personalitat o entitat que al llarg dels anys hagi demostrat el seu compromís envers la nostra tasca i comptarem amb música en directe i moltes més sorpreses, no hi faltis!

QUÈ HAS DE FER PER VENIR AL SOPAR SOLIDARI?

Pots comprar el teu tiquet solidari a través de TICKETEA:

Compra aquí les teves entrades

ticketea

SI NO POTS VENIR AL SOPAR SOLIDARI, POTS COL·LABORAR AMB NOSALTRES FENT FILA 0!

Fes un ingrés al compte corrent ES95 2100 3005 45 2200467467 amb el concepte:  Sopar – Fila 0 + Nom i Cognoms

El dimarts 5 de setembre, l’Associació Esclat inaugura l’exposició itinerant “Associació Esclat, 40 anys construint inclusió” a la Biblioteca Francesc Candel, al Districte de Sants – Montjuïc de Barcelona.

INAUGURACIÓ

Dimarts 5 de setembre a les 18.30 hores

LLOC

Sala polivalent de la Biblioteca Francesc Candel, carrer de l’Amnistia Internacional, 10, 08038 Barcelona

L’exposició es podrà visitar fins al 28 de setembre, de dilluns a dissabte en horari de la Biblioteca, sempre que no hi hagi una activitat prevista a la sala.

Suma’t al repte #100Teamers

T’has parat mai a pensar en totes les coses que es poden fer amb 1 €? Nosaltres sí, i és que aportant 1 € al mes al grup de Teaming de l’Associació Eslcat podrem donar l’oportunitat de gaudir de l’oci i el temps lliure a les persones usuàries d’Esclat, realitzant activitats esportives adaptades a les seves capacitats, sortides culturals i teràpies alternatives.

Gràcies a l’esport adaptat i a les activitats d’oci, les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats similars es poden desenvolupar de forma global, potenciant aspectes físics, mentals, socials i culturals.

#100Temers

Ara volem assolir el repte #100Teamers per arribar ben aviat als 100 membres al grup de Teaming de l’Associació Esclat. Per 1 € al mes són moltes les coses que podrem fer amb les persones usuàries d’Esclat, però necessitem el teu suport. Amb 1 € al mes, sumar-te al repte és molt senzill!

I si ja ets membre del nostre grup de Teaming, comparteix el repte amb els teus coneguts, entre tots ho farem possible!

teaming-associacio-esclat-oci-lleure

Obertes les inscripcions per a la cursa solidària En Marxa per la Paràlisi Cerebral

La 7a edició de la cursa “En Marxa per la Paràlisi Cerebral” ja té obertes les inscripcions. Enguany, l’esdeveniment solidari organitzat per la Federació Catalana d’Entitats de Paràlisi Cerebral i etiologies similars (FEPCCAT) i IPSEN Pharma se celebra el diumenge 1 d’octubre. A més, compta amb uns ambaixadors de luxe, els actors de Merlí, la sèrie d’èxit de TV3, que acompanyen als quatre joves protagonistes del cartell: Sara Gómez, d’Esclat Marina, Marta Platero, Jordi Freisó i Edu Legido, que formen part de les entitats membres de la FEPCCAT.

La cursa En Marxa per la Paràlisi Cerebral vol conscienciar sobre la igualtat d’oportunitats i la necessitat de la inclusió social. En la passada edició va aplegar més de 2.300 persones.

MODALITATS CURSA

La cursa disposa de dues modalitats o recorreguts:

• 5 km (4.500 m) – Sortida a les 09.30 h
  • 1 km (1.350 m) – Sortida a les 10.15 h

PREUS INSCRIPCIÓ

• Nens i joves (menors d’edat): 2 €*
  • Persones amb discapacitat**: 2 €*
  • Adults (majors d’edat): 4 €*

*El preu inclou samarreta tècnica i bossa del corredor.
** Totes les edats.

NOVETAT 2017

En aquesta edició, com a novetat, es pot escollir la talla de la samarreta que se us lliurarà per córrer la cursa. Podeu sol·licitar la talla de la samarreta si us inscriviu abans del dia 14 de setembre.

COM US HI PODEU INSCRIURE?

Inscriure’s a la cursa “En Marxa per la Paràlisi Cerebral” és molt fàcil:

• A través dels centres de l’Associació Esclat, sol·licitant la butlleta d’inscripció i seguint les instruccions que se us lliuraran. Un cop hàgiu omplert la butlleta i hàgiu fet efectiu el pagament, nosaltres ens encarregarem de gestionar les inscripcions..
  • A través del web de la cursa, indicant “ESCLAT” a l’apartat “Com t’has assabentat de la cursa”, del formulari d’inscripció.

RECOLLIDA DE DORSAL I SAMARRETA

Un cop confirmada la inscripció a la cursa, la recollida del dorsal i la samarreta es realitzarà a la plaça central del Centre Comercial Pedralbes Centre, situat a l’Av. Diagonal 609 de Barcelona, divendres 29 de setembre, de 10 a 20 hores, i dissabte 30 de setembre, de 10 a 13 hores*. Serà imprescindible que, en el moment de retirar el dorsal i la samarreta, es presenti el comprovant de pagament amb el DNI.

*Les persones que resideixin fora de Barcelona, o que no puguin recollir la seva samarreta i el dorsal ni divendres ni dissabte, podran recollir-ho el mateix dia de la cursa en una carpa situada a prop de la sortida. Horari recollida cursa 5 km: de 8 a 9.15 h; cursa 1 km: de 9.15 a 10 h.

A més, si vols fer de voluntari, tant el dia de la cursa com els dies previs, per ajudar a repartir les samarretes i els dorsals, informa-te’n aquí.

Ens veiem l’1 d’octubre a la cursa En Marxa per la Paràlisi Cerebral!

En marxa PC

Les responsables del grup de voluntariat d’Esclat visiten la Fundació Institut de Trastorns Alimentaris

El passat divendres 9 de juny, les responsables del grup de voluntariat d’Esclat van fer una xerrada a la Fundació Institut de Trastorns Alimentaris (FITA), amb la col·laboració de l’Anna Garcia, usuària del Centre Ocupacional Esclat 2.

L’Anna era professora de català quan el 2006 va patir una hemorràgia cerebral que va afectar-li la mobilitat. Actualment va en cadira de rodes i porta un pegat a l’ull. Tot i això, ha escrit 2 contes perquè els nens i nenes puguin prendre consciència de la seva realitat.

A la xerrada es va donar a conèixer la nostra entitat i les activitats que poden realitzar les persones que vulguin fer voluntariat amb nosaltres, amb l’objectiu de promoure aquesta activitat tan important.

L’experiència va ser molt positiva, propera i carregada d’emotivitat. Un gran nombre de nois i noies de FITA van escoltar amb molta atenció les paraules de l’Anna, i van ser partícips amb aportacions sobre les seves vivències personals, i amb elogis a la força i la capacitat de superació de l’Anna.

Tots ells van destacar que l’Anna és un exemple a seguir, amb un esperit de superació que els dóna forces i ganes de somriure-li a la vida.

Activitats com aquestes són molt importants per posar en relleu el treball conjunt entre col·lectius, sobretot quan es comparteixen punts en comú: la superació i el control de les limitacions, però sobretot l’acceptació d’un mateix.