Lola de la Fuente, directora general d’Esclat, rep la Medalla d’Honor de Barcelona 2019

Dimarts 26 de novembre, Lola de la Fuente, directora general d’Esclat, va rebre la Medalla d’Honor de Barcelona 2019 en l’acte de lliurament al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. Les 25 Medalles d’Honor, aprovades en el ple municipal del 3 de maig, reconeixen la tasca d’entitats i persones que es dediquen a l’acció comunitària i la participació ciutadana, a la defensa dels drets i la dignitat de les persones, a l’acció veïnal compromesa amb la millora dels barris de la ciutat i a la cultura, el lleure o l’esport.

La Medalla d’Honor a la Lola de la Fuente, entre les 5 medalles a proposta del Ple Municipal, vol reconèixer la seva tasca com a directora general de l’Associació Esclat, dedicada a l’atenció i els serveis a persones amb paràlisi cerebral i altres pluridiscapacitats, i a les seves famílies.

Lola de la Fuente va néixer a Barcelona l’any 1955. Des de l’adolescència ja gaudia treballant amb infants i sempre va tenir interès pels temes socials i solidaris. És una persona amb una voluntat constant d’ajudar els altres, tot i ser conscient de les dificultats que a vegades suposa.

Va començar a treballar a l’Associació Esclat el 1977. El mateix any s’havia fundat Esclat per un grup de famílies amb fills i filles amb paràlisi cerebral.

La seva trajectòria ha estat lligada sempre a l’Associació Esclat, de la qual és directora general actualment, una posició que ocupa des de 2000. A més, entre l’any 2010 i el 2014 va ser presidenta de l’AEES DINCAT, la patronal del sector.

Feminista i preocupada per la doble discriminació que pateix la dona amb discapacitat, ha treballat sempre defensant la igualtat i és autora de diversos articles sobre el tema.

Des d’Esclat Grup Social volem felicitar a la Lola i a totes les persones i entitats premiades. Gràcies per fer de Barcelona una ciutat que suma!

4 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!