Esclat s’uneix a la campanya del Movimiento ASPACE ‘No mires a otro lado’, per visibilitzar la sexualitat i intimitat de les persones amb paràlisi cerebral

• L’acció està acompanyada d’una cançó de trap interpretada pel grup ‘Ravioli Makers
  • Es pretén ampliar el concepte de sexualitat reivindicant que l’educació sexual no es limita solament a l’erotisme

Esclat s’ha sumat a la campanya del Movimiento ASPACE “No mires a otro lado” amb motiu del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral 2018. La sexualitat i l’afectivitat en la paràlisi cerebral són les principals temàtiques per les quals el Movimiento ASPACE ha apostat en la seva nova campanya per reclamar el dret a la intimitat d’aquest col·lectiu amb motiu del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral.

Amb el títol “No mires a otro lado” aquesta campanya pretén ampliar el concepte de sexualitat reivindicant que no solament es limita a l’erotisme, sinó que també significa intimitat ja que es dóna en espais de la vida diària com en el vestit, el desvestit i en la higiene diària de les persones amb paràlisi cerebral. A més, l’acció pretén ser una toc d’atenció perquè la societat contribueixi al fet que es cobreixin les necessitats del col·lectiu.

De fet, el Movimiento ASPACE desenvolupa en aquest àmbit accionis de formació i suport perquè les persones amb paràlisi cerebral aprenguin a conèixer-se, a acceptar-se i a expressar i sentir la seva sexualitat de forma satisfactòria. Aquesta formació també es dirigeix a professionals i familiars amb l’objectiu que ‘deixin de mirar a un altre costat’ i ‘mirin de cara’ la sexualitat i afectivitat de les persones amb aquesta discapacitat.

L’eix central de la campanya és una cançó de trap, d’estil molt semblant al rap, interpretada pel grup ‘Ravioli Makers’, un tema reivindicatiu centrat a eliminar idees preconcebudes que té com a objectiu conscienciar sobre la importància de normalitzar la sexualitat i afectivitat en paràlisi cerebral.

A través d’un spot, que ha estat distribuït entre les principals televisions nacionals i autonòmiques i d’un videoclip, difós en xarxes socials, la Confederació ASPACE ha volgut transmetre missatges clars i directes per millorar la qualitat de vida d’aquest col·lectiu i així donar veu a les més de 120.000 persones amb paràlisi cerebral que hi ha a Espanya.
La campanya estarà present a les xarxes socials amb el hashtag #Miradefrente per aconseguir fer-la viral i que la societat se sumi a aquesta iniciativa, amb l’objectiu d’arribar a ser Trending Topic el 3 d’octubre a nivell mundial a Twitter.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!