Esclat a la Mostra d’associacions de Barcelona

Els  20, 21 i 24 de setembre, l’Associació Esclat va ser present a la 19a Mostra d’Associacions de Barcelona que es celebrar a la Plaça Catalunya.

Totes les edicions de la Mostra d’Associacions són úniques, però̀ la d’enguany va comptar amb una característica que li va afegir un segell especial: Barcelona ha estat escollida Capital Europea del Voluntariat aquest 2014.

Esclat va posar una paradeta d’artesania a la Llotja de la Mostra d’Associacions on es van vendre collarets, braçalets, anells, agulles, llibretes, punts de llibre, capses metàl·liques, entre d’altres objectes que fan els nois i noies del Taller d’Artesania de la Residència i Centre de dia Esclat Marina i del Centre Ocupacional ESCLAT 2. Enguany també vam tenir samarretes per a infants i adults dissenyades i estampades al Centre Especial de Treball Esclatec, i a més, també es va poder provar el Mercar, el carret d’anar a comprar motoritzat d’Esclatec. Gràcies a pares, mares, usuaris, usuàries i professionals de l’Associació, la paradeta d’Esclat no va deixar de funcionar durant els tres dies que va durar la Mostra.

L’Alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el Regidor del Districte de Sants- Montjuïc, Jordi Martí, van visitar la Llotja de la Mostra. Vam aprofitar l’ocasió per explicar-los que la 4a edició de la Cursa “En Marxa per la Paràlisi Cerebral”, que se celebrarà el proper 5 d’octubre a Les Corts, ja està escalfant motors i els vam demanar que es féssin una fotografia amb les samarretes per donar-hi suport.

Durant la Mostra, les entitats participants van oferir diferents actuacions, tallers, debats i xerrades. Així doncs, els visitants van poder gaudir d’una desfilada d’animals en adopció, d’un debat a l’entorn de les noves propostes d’inserció laboral de persones amb discapacitat, de tallers de maquillatge per a infants, d’un taller de swing, entre moltes d’altres activitats.

L’acte de Cloenda de la Mostra, conduït per l’escriptor Màrius Serra, cva comptar amb l’actuació́ del Cor Jove de l’Orfeó Català, acompanyat de la formació́ Percussions de Barcelona. L’espectacular tram final de l’actuació́ el va protagonitzar la companyia La Fura dels Baus amb la construcció́ d’una gran xarxa humana formada  per voluntaris i voluntàries, creant una estructura aèria que simbolitzava el voluntariat, la participació́ i el treball en xarxa.