Pissarra digital interactiva- esclat - aspace - fundación carrefour

La pissarra digital interactiva com a recurs didàctic al CEE Esclat

Gràcies al conveni de cessió d’una pissarra digital interactiva, en el marc de la concessió del “Projecte de pissarres digitals interactives com a recurs didàctic accessible per a l’alumnat amb paràlisi cerebral” de la Confederación Aspace en col·laboració amb la Fundación Solidaridad Carrefour, els nois i noies de l’escola tenen un nou recurs didàctic, amb el qual podran augmentar la interacció en les activitats realitzades a les aules.

La pissarra digital interactiva al centre, facilita, entre altres, tenir un ús accessible d’internet, a més d’incrementar la connexió amb l’entorn directe per part de l’alumnat, treballant el barri on se situa el centre (amb Google Maps, per exemple, es realitzen rutes de desplaçament, se cerquen imatges d’equipaments, així com de monuments del barri) i de les proximitats dels domicilis de l’alumnat. D’aquesta manera, per exemple, es poden treballar similituds i diferencies entre els barris.

Amb la pissarra digital interactiva, i gràcies a l’accessibilitat que aquesta ofereix, ha augmentat la motivació dels alumnes a l’hora de plantejar tasques relacionades amb la pissarra, en ser un recurs didàctic molt motivador i accessible.

Entre altres, amb la pissarra digital treballem activitats d’estimulació auditiva, amb la discriminació d’instruments i sons quotidians, i fent audicions musicals; també treballem l’estimulació visual, amb la discriminació de figures, colors, elements iguals i l’agrupació d’objectes per conjunts, per exemple; també elaborem receptes de cuina interactives que després fem al taller de cuina, a més de visualitzar vídeos en grup, sobretot d’activitats realitzades a l’escola.

La pissarra digital interactiva ens facilita l’accés a jocs i activitats interactives a l’ordinador, tant per treballar individualment com en grup.

Pissarra digital interactiva- esclat - aspace - fundación carrefour