Ja està a la venda el Calendari Solidari 2017!

Des de dilluns, ja podeu trobar el Calendari Solidari Esclat 2017 a la Llibreria i al supermercat dels centres de El Corte Inglés de Barcelona (Diagonal, Francesc Macià, Portal de l’Àngel i Plaça Catalunya), i també en els diferents centres de l’Associació Esclat. Enguany el calendari està protagonitzat pels millors cuiners i cuineres del món, i els nois i noies d’Esclat.

Unes 200 persones van participar el passat 26 de setembre a la presentació del Calendari Solidari al Roca Gallery Barcelona. L’acte va comptar amb la presència d’en Carles Abellan, en Raül Balam, en Carles Gaig, en Nandu Jubany, la Fina Puigdevall, la Carme Ruscalleda i els Germans Torres; i va ser presidit per la Consellera de la Presidència, Neus Munté. També hi van assistir la 3a Tinent d’Alcalde i presidenta de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, Laia Ortiz, i el Regidor del Districte de Les Corts, Agustí Colom, entre d’altres autoritats.

Durant l’acte, es va projectar el vídeo de com es va fer el calendari, que mes a mes mostrava els moments més destacats de cada una de les sessions de fotografies.

Els protagonistes dels calendaris, tant els xefs com els nois i noies, van poder explicar la seva experiència. Els cuiners van destacar que participar en el Calendari Solidari havia estat una experiència molt bonica, no només per a ells sinó també pel seu equip. Els xefs van explicar que és important poder aportar el seu gra de sorra en iniciatives solidàries com aquesta.

Pels nois i noies d’Esclat, protagonitzar les fotos del calendari també va ser molt emocionant. Conèixer els cuiners, tastar alguns dels seus plats o simplement compartir una bona estona amb ells.

L’objectiu principal és que amb la venda d’aquests calendaris es fomenti l’alimentació saludable en les persones amb pluridiscapacitat, així com també realitzar activitats i tallers relacionats.

A més, aquest calendari volem que serveixi per difondre la tasca que dia a dia realitza l’Associació Esclat, sensibilitzar la societat i fomentar la inclusió social de les persones amb paràlisi cerebral i discapacitats similars.

Han participat al projecte Ferran Adrià, Jordi i en Joan Roca, Carles Abellan, Paco Pérez, Raül Balam, Martin Berasategui, Sergi i Xavier Torres, Carles Gaig, Marc Gascons, Fina Puigdevall, Nandu Jubany, Albert Adrià i Carme Ruscalleda.

El Calendari també ha estat possible gràcies a l’Araceli, en Bilel, en Dimas, en Toni, la Carla, la Isabella, l’Alejandro, l’Iñaki, la Laia, la Teresa, l’Amine i la Nausica, tots ells usuaris dels diferents centres de l’Associació Esclat.

Les fotografies s’han realitzat a l’interior de les cuines i a les sales de restaurants, excepte en el cas del Ferran Adrià que es van fer a El Bulli Foundation.

Diverses empreses, institucions i professionals han col·laborat en fer possible el disseny, impressió i distribució del calendari i de l’acte de la seva presentació (HP, Arnau Chavarria, Estudi Juste Calduch, El Corte Inglés, Caves Mestres, Roca Barcelona Gallery, Diputació de Barcelona, Fundació MRW i Baluard Barceloneta).

Per a més informació contacteu amb comunicacio@associacioesclat.com

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!