Egoistes per l’esport adaptat!

Egoísmo Positivo va córrer la Mitja Marató de Barcelona i diumenge 13 de març correrà la Zurich Marató de Barcelona per fer realitat el projecte de reobrir el Club Esportiu per a persones amb paràlisi cerebral i discapacitats similars de l’Associació Esclat. Han creat un repte a Migranodearena.org on tothom qui ho vulgui pot fer una aportació econòmica a favor de l’Associació Esclat.

El 1994, l’Associació Esclat va posar en marxa la Secció Esportiva Esclat, a fi i efecte de potenciar la pràctica dels esports adaptats per a persones amb paràlisi cerebral. Principalment es practicaven la Boccia i l’atletisme, amb dos objectius molt clars i diferenciats: el competitiu i el rehabilitador. L’activitat física ajuda al desenvolupament global de les persones potenciant aspectes físics, mentals, socials i culturals.

Les persones usuàries del Club Esportiu participaven en les diferents competicions que organitzava la Federació Catalana d’Esports de Paràlisi cerebral i fins i tot, participaven en competicions a nivell estatal. Però a causa de les retallades pressupostàries, la Secció Esportiva Esclat va haver de suspendre la seva activitat a finals de 2011.

El Col·lectiu Egoísmo Positivo neix amb la voluntat d’integrar, a través del running, persones amb discapacitat en el món de l’esport. Per un costat, persones amb discapacitat poden gaudir de curses populars i per un altre, voluntaris amants del running col·laboren empenyent les cadires en curses des de 5km a 42km. Álex Parreño i Jesús Oliver són els ideòlegs d’aquest projecte que va sorgir de la seva passió pel Running i per la seva vocació solidària envers les persones amb discapacitat.

Així doncs, Egoísmo Positivo correrà les dues curses amb un grup format per persones amb discapacitat i voluntaris runners que s’encarregaran de ser els motors de les cadires de rodes! Ajudeu-nos a aconseguir el REPTE: Egoistes per l’esport adaptat!

Vols ser un runner solidari? Correràs la Zurich Marató de Barcelona? Fes-ho per una bona causa! http://www.migranodearena.org/

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!