Esclat Grup Social presenta el calendari 2022 amb il·lustracions que reivindiquen el dret a la vida independent de les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats similars

Pel 2022, Esclat ha creat un Calendari Solidari per reivindicar el dret de gaudir d’una vida independent de les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats. Aquest ha estat possible gràcies a la col·laboració d’il·lustradores i il·lustradors que han dibuixat un entorn inclusiu per als nostres protagonistes, les persones usuàries dels centres d’Esclat.

Han participat les il·lustradores i il·lustradors Albert Arrayás, Marta Altés, Giselfust, Miguel Gallardo, Jordi Lafebre, Ana Ocina, Genie Espinosa, Queralt Guinart, Anna Grimal, Roser Matas, Nirvana Jiménez i Miguel Bustos que han creat un entorn més inclusiu per a 13 persones amb paràlisi cerebral i discapacitats similars.

Les persones amb discapacitat tenen dret a gaudir de manera independent, beneficiar-se de la igualtat d’oportunitats i participar plenament en la vida de la seva comunitat. Tenen dret a viure sense obstacles. Esclat té com a principi garantir la seva plena participació en la societat, en igualtat de condicions que els altres, però per fer-ho cal la col·laboració i la solidaritat de tota la societat.

Des d’Esclat promovem que les persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats similars puguin fer realitat els seus projectes de vida independent, facilitant el seu accés a un habitatge adequat a les seves necessitats.

Pel 2022, Esclat té previst obrir una nova llar residència, al barri de la Marina del Prat Vermell, a Barcelona, perquè persones amb pluridiscapacitat, que treballen en un centre especial de treball o que assisteixen en un centre ocupacional, puguin fer realitat el seu projecte de vida independent. Amb els fons recaptats, Esclat acabarà d’equipar el nou centre per poder obrir les portes de cara a l’any vinent.

És per això que amb el Calendari hem volgut escenificar alguns moments de la vida diària que qualsevol persona té dret a viure amb total llibertat i independència, sigui de manera autònoma o amb els suports necessaris.

El Calendari ha estat possible gràcies al suport de HP, Biogràfic, El Corte Inglés, Fundació Damm, i Abacus.

La Presentació a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm

El passat 16 de novembre, més de 100 persones van omplir l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm per la Presentació del nou Calendari Solidari Esclat 2022.  L’acte va ser conduït per la comunicadora Elisabet Carnicé i va comptar amb la presència de Genie Espinosa, Nirvana Jiménez i Queralt Guinart, il·lustradores del calendari, que van explicar el procés de creació de les il·lustracions, així com, el que havia representat per a elles participar en un projecte d’aquestes característiques. A més, el cantautor Joan Blau va amenitzar la vetllada amb la seva música.

A més, les persones assistents també van poder gaudir d’una petita exposició de les il·lustracions del nou calendari.

Si us ho vau perdre, l’exposició es podrà tornar a veure del 29 de novembre al 3 de desembre a la Fira de la Discapacitat Intel·lectual a l’Espai Provença de Ferrocarrils de la Generalitat (Estació Provença).

On podeu trobar el calendari?

Podeu trobar el Calendari Solidari als centres de El Corte Inglés de Barcelona (Plaça Catalunya i Diagonal) i a les botigues Abacus a partir del 16 de novembre.